Garantie en klachten

Wat te doen bij garantie en klachten

Ons garantie beleid

Dit is Artikel 20 van onze Algemene Voorwaarden. Lees onze Algemene Voorwaarden hier verder.

Artikel 20 – Garantie

Met inachtneming van de hierna gestelde beperkingen staat verkoper ervoor in dat de door haar geleverde goederen overeenkomen met de eigenschappen die gesteld zijn inhet productblad c.q. werkzaamheden in overeenstemming zijn met hetgeen er geoffreerd is.

20.1 Pronck levert 2 jaar garantie op de producten die door Pronck zijn geproduceerd mits er voldaan wordt aan de onderstaande voorwaarden: A. Het product moet gebruikt worden waarvoor het bestemd is. B. Er dient normaal met het product omgegaan te worden. C. Het product moet door Pronck geplaatst / gemonteerd zijn. D. Het product moet conform onderhoudsvoorschriften onderhouden worden. (zie onderhoudsvoorschriften website) E. De koper kan bewijzen dat er gebreken zijn ontstaan als een direct gevolg van onjuistheid in het materiaal.

20.2 Uitgesloten van de garantie: A. Indien een gebrek ontstaat als gevolg van of voortvloeiende uit onjuiste opslag door koper. B. Zitten of staan op het product. C. Het laten vallen van zware voorwerpen op het aanrechtblad. D. Het snijden/hakken rechtstreeks op het aanrechtblad. E. Het zonder toestemming van de wettelijk bestuurder van Pronck bewerken/aanpassen van de producten op een dusdanige wijze waardoor er (gevolg)schade ontstaat. F. Krassen op keukenbladen en/of spoelbakken G. Onderdelen die niet door Pronck geïnstalleerd zijn. H. Op betonnen spoelbakken wordt geen garantie gegeven op breuk/slijtage. I. Indien een Quooker wordt geplaatst boven een betonnen spoelbak vervalt enig recht op garantie. J. Haarscheuren, zie artikel 4 lid 2.

20.3 Indien er sprake is van een kwestie die voor garantie in aanmerking komt wordt het product gerepareerd/herstelt. Als reparatie/herstel niet mogelijk is wordt het product teruggenomen en wordt Pronck in de gelegenheid gesteld om een gelijk product te plaatsen. In uiterste gevallen wordt kosten gedeeltelijk gecompenseerd

20.4 Klachten vanwege onvolledige of onjuiste levering of reclames wegens kennelijke gebreken moeten verkoper binnen 8 dagen na levering van de goederen of diensten schriftelijk worden medegedeeld. Eveneens indien de goederen verdere bewerking, montage hebben ondergaan.

20.5 Reclames schorten de betalingsverplichting niet op.

20.6 De garantie geldt niet in die gevallen waarin klachten van koper gevolg zijn van het niet tijdig of niet volledig verstrekken van relevante informatie welke koper verplicht is te verstrekken dan wel door verkoper wordt verzocht. Ook niet in die gevallen dat voor het bepalen van juiste maten deze niet of ten dele zijn verstrekt aan de verkoper.

20.7 De juistheid van de bewerking is altijd voor rekening en risico van de koper, tenzij door verkoper vooraf de gevraagde afwerking schriftelijk is geadviseerd. Indien koper afwijkt van het door verkoper advies, geschiedt de bewerking en het risico voor rekening van de koper.

20.8 Indien door de koper wordt aangetoond met inachtneming van het hierboven en verder in dit artikel is vermeldt, dat verkoper het overeengekomen niet naar overeengekomen kwaliteitseisen heeft uitgevoerd zal zij de producten opnieuw en kosteloos bewerken.

20.9 Ten aanzien van goederen en materialen, aan Pronck geleverd door toeleveranciers, is Pronck onverminderd hetgeen hierboven in het artikel is gesteld, niet tot enige verdere garantie gehouden dan die, welke Pronck van genoemden toeleveranciers hebben verkregen.

Inspiratie